dimecres, 20 de gener del 2016

Les campanyes electorals

A la classe de català B2 vam llegir una entrevista al professor de Comunicació i Opinió Pública de la Universitat Pompeu Fabra, Carles Pont, on ens explicava com es preparen les campanyes electorals. En aquest enllaç la podeu llegir:

A partir d'aquesta entrevista vam estar escrivint textos sobre les campanyes electorals. Aquí teniu el text de la Montserrat Cirera.


El darrer any hem tingut sessió doble de campanya electoral, a hores d’ara els electors hauríem de tenir ja les idees clares, tot i així no és el meu cas i pel que he pogut esbrinar en el meu entorn no sóc pas jo l’única que tanta informació, eslògans, discursos, debats i altres romanços no ens ajuden massa.


Per què? doncs bé, tots els candidats en els seus plantejaments ens mostren el seu interès en el benestar social, tots tenen un enfocament altruista, utilitzen un vocabulari i una retòrica convincent, ben segur els seus assessors d’imatge els ensenyen com mostrar el millor de cada un.


Jo, que peco d´ingènua els votaria a tots, me’ls crec a tots i és llavors quan en les xerrades amb els amics ( i els tinc de tots colors) em van desmuntant la solidesa dels discursos, ells saben llegir entre línies, ells els coneixen tota mena de fets menyspreables, als meus amics els brollen paraules a dojo: privatització, pressupostos, inversions estatutàries, espoli fiscal, forces sobiranistes… uns m’estiren cap a una banda i els altres cap a l’altra.

Per fi, quan ja he deixat la meva papereta a l´urna respiro a fons, però alerta! segueixo sent una cagadubtes electoral.

Montserrat Cirera

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada