dimarts, 19 de gener del 2016

Croàcia, un país per descobrir (Viatges, Català A2)

Durant l'estiu de l'any 2005, Rafael i jo vam viatjar per Itàlia. Volíem recórrer el país en tren amb la motxilla i visitar els llocs històrics durant tres setmanes. Però després de visitar Venècia, vam decidir canviar el pla.

A la ciutat d'Ancona, situada a l'est d'Itàlia, vam muntar en un ferri i vam navegar tota la nit fins arribar a Croàcia.

Vam arribar a Split, que és una ciutat molt bonica, patrimoni de la humanitat, i en el passeig maritim a Split, vam menjar una “banana split”.

Després vam muntar a l'autobús fins a Dubrovnik. Durant el camí vam passar per Bòsnia, on militars armats van parar l'autobús i ens van demanar el passaport. També vam veure un petit poble bombardejat i vam recordar que la guerra havia acabat feia solament 6 anys.
Quan vam baixar de l'autobús les persones en oferien les seves cases per allotjar-nos.
Durant els matins visitàvem les platges o pujavem a un vaixell per visitar alguna illa com Korcula, que és el lloc on va néixer el famós aventurer Marco Polo.

La gastronomia a Dubrovnik era molt variada, de bona qualitat i bon preu. Millor que a Itàlia. Les persones eren molt amigables i simpàtiques.
Hi havia edificis amb senyals de la guerra, però en general és una ciutat molt bella.
Era el mes de setembre i sempre feia bon temps.

Dubrovnik és patrimoni de la humanitat. La ciutat antiga està envoltada per una impressionant muralla, i ara enregistren la sèrie “Joc de trons” en aquesta ciutat com a “desembarcament del rei”. La ciutat antiga estava molt ben cuidada i el terra brillava molt.

Vam visitar el Palau Sponza, l'església de Sant Blas, el Palau dels Rectors, la Catedral i la Font d’Onofrio. Un altre dia vam muntar en el vaixell amb el sòl de cristall per veure el fons marí.
El que més em va impressionar va ser veure que persones com nosaltres, acabaven de passar una guerra molt dura.
El que més em va agradar va ser la seva arquitectura i la seva gent amable.
Croàcia és un lloc que em va sorprendre per la seva bellesa. És un país per descobrir.